Linkek a témában:
R 620 6x4 menetpróba 2007.
Újdonságok egész tűzijátékával szolgált ezúttal a Scania: kibővített fülkeválaszték, AdBlue-adalék nélkül teljesített Euro 5-ös szint, 620 lóerős mamutmotor, melyet dupla nyerges szerelvénnyel próbáltunk ki. Ez több mint attrakció – a közeljövő egyik megoldása lehet az európai kontinensen.
R580 LA4x2MNA teszt 2005.
Fura dolgokra képes ez az 580 lóerős Scania. Ahol azelőtt emelkedők voltak az ismert úton - most nincsenek. Amikor legközelebb arra járunk, megint ott vannak. Csupán a saját áthaladásának idejére változtatja meg a vidék domborzati térképét: a dombokat kivasalja, a hegyeket ellapítja. Mindehhez szuper kényelmes és gazdaságos.
R124 LA 470 - Országúti hangverseny 2002.
Tesztjárművünkön egyedül a homloklemezen elhelyezett 470-es felirat jelzi, hogy a svéd gyártó legújabb motorja található a fülke alatt. Azonban még ez a háromjegyű szám sem árulja el, hogy további különleges megoldások rejtőznek a teherautó belsejében. A 470 lóerős motor turbocompoundja mellett ugyanis a Scania különlegesen vezérelt (Opticruise) sebességváltója is igazi technikai csemegének számít.
Meghatározás
A Scania R-szériába tartozó teherautókhoz a hosszú távú fuvarozásra és más, kevés megállást igénylő szállítási munkákra alkalmas fülkék választhatók. Csak az R-szériába tartozó teherautókhoz választhatók Scania V8 motorok.